
Stovykla „Gamtos paslaptys“
Birželio 26–30 dienomis, 5–8 klasių mokiniams, gimnazijoje buvo organizuota vaikų vasaros stovykla „Gamtos paslaptys“. Jos tikslas – stebėti, tyrinėti mus supančią aplinką, eksperimentuoti ir turiningai ilsėtis.
Pirmąją dieną mokiniai vyko į Jautmalkės gamtos mokyklą, kuri įsikūrusi Kurtuvėnų regioniniame parke, ir dalyvavo dviejose edukacijose: „Piemenų pramanai“ bei Smirdėlės pelkių pažintinio tako apžvalga – „Ženklai aplinkoje. Pėdsakų beieškant“.
Antrąją dieną stovyklautojai tyrinėjo Nemakščių apylinkių dirvožemio rūgštingumą, fosfatų kiekį ežero vandenyje, atliko oro užterštumo bandymą su medžių lapais, stebėjo gamtoje gyvenančius gyvūnus ir augančius augalus.
Trečioji stovyklos diena buvo ypač įdomi ir prabėgo labai greitai, nes edukacija vyko Klaipėdos jūrų uoste – mokslinių tyrimų laive „Vėjūnas“. Mokiniai apsilankė laive įrengtose hidrologijos bei chemijos-biologijos laboratorijose, daugiau sužinojo, kodėl būtina mažinti vandens taršą, ir galėjo gyvai pamatyti Kuršių mariose bei Baltijos jūroje gyvenančius vėžiagyvius, moliuskus, žuvis ir kt.
Ketvirtoji diena buvo skirta išvykai į Žemaitijos nacionalinį parką. Čia mokinių laukė edukacinis užsiėmimas „Žemaitijos žemės slėpiniai“. Edukacijos metu moksleiviai, atlikdami įvairias komandines užduotis, susipažino su viena iš Lietuvos saugomų teritorijų – Žemaitijos nacionaliniu parku, jo savitu kultūros paveldu, žemaičių tarme, išskirtinėmis gamtinėmis vertybėmis ir kt. Taip pat buvo aplankyta Platelių ežero apžvalgos aikštelė, nuo kurios atsiveria didžiausias ir giliausias Žemaitijoje Platelių ežeras, pasižymintis išskirtine gamtine, kultūrine ir kraštovaizdžio verte. Edukacijos dalyviai išgirdo daug legendų, susijusių su Platelių ežeru, sužinojo įdomių faktų, tyrinėjo, žaidė, mokėsi.
Paskutinioji diena buvo skirta žygiui prie Nemakščių ežero, gamtos tyrimų atlikimui ir visos savaitės veiklų apibendrinimui ir refleksijai.
Dėkojame Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biurui už bendradarbiavimą ir suteiktą galimybę mokiniams geriau pažinti gyvąją gamtą, nes tik gamtoje įgytos patirtys suteikia ugdytiniams neišsemiamą įspūdžių, žinių, atradimų bei tyrinėjimų džiaugsmą.